პროექტები



პროექტი   შემოდგომის ფერები


პროექტის ხელმძღვანელი:  მარინე ზედგინიძე


პროექტის   მონაწილენი:      მე-3  კლ     მოსწავლეები                

პროექტის აქტუალობა:

პროექტი  ხელს  შეუწყობს  მოსწავლეებს  წელიწადის  დროების შესწავლას,გარემოსა  და  ბუნებაზე  დაკვირვებას ,როგორ  მიიღება  ძირითადი  ფერების  შერევით,  სასურველი ფერები; ფერთა  შეხამებას  და ცოდნის   პრაქტიკაში გამოყენებას.




პროექტის მიზანი-

ხელი შეუწყოს :

·         გარემოსა და ბუნებაზე დაკვირვების  შედეგებზე მსჯელობას.

·         ამინდის  თერმომეტრის გაცნობას   და  მისი  გამოყენებას  ცხოვრებაში.

·         სხვადასხვა მასალით გამოსახულებების შექმნის  უნარ-ჩვევების განვითარებას.

·         .წელიწადის დროებზე მსჯელობას ,პრაქტიკულ და საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების  განვითარებას.

·         ბუნებაში არსებულ ფერებზე მსჯელობას  და სხვადასხვა ფერების მიღებას,ძირითადი ფერების შერევით.

·         თხზულების  დაწერას  და ფოთლებით კომპოზიციის შედგენას.



მოსალოდნელი შედეგები: 

მოსწავლე



·         ქართ.III .3 .სასაუბრო თემებისათვის იყენებს სპეციალურ ლექსიკას.



·         ქართ.III.2. სათაურის მიხედვით გამოთქვამს ვარაუდს  ტექსტის  შესაძლო შინაარსის შესახებ.



·         ბუნ.III.8 ახასიათებს მისთვის ნაცნობ ბუნებრივ მოვლენებს და აღწერს მათ.



·         ბუნ.III.8.აკვირდება და აღწერს ჰაერის ტემპერატურას დღე-ღამის მანძილზე,მონაცემებს წარმოადგენს ცხრილის სახით,აანალიზებს და გამოაქვთ დასკვნა.



·         ს.გ. III.2. ხატავს ფანქრით,პასტელით,აკვარელით,ცარცით.



·         ს.გ.III.2.სხვადასხვა მასალით ქმნის მარტივ გამოსახულებებს, კომპოზიციებს.



·         ს.გ.III.7.წარმოადგენს ნამუშევარს აუდიტორიის წინაშე.



·         ს.გ.III.6.მონაწილეობს გუნდურ მუშაობაში,ასრულებს სხვადასხვა ფუნქციებს



პროექტზე მუშაობის ვადები:

დასაწყისი-20.10 2013წ--------------------დასასრული13.11.2013წ.



საჭირო რესურსები:       ფოტო აპარატი . ფერადი ფურცლები, ფერდი ფანქრები, წებო, მაკრატელი, ამინდის თერმომეტრი ,ფოთლები,ხილი ,ბოსტნეული.ბუკი.



პედაგოგი  :   მარინე ზედგინიძე



განსახორციელებელი ამოცანები:


განსახორციელებელი
ღონისძიებები
ვადა
ამოცანის
განსახორციელებლად
საჭირო რესურსი
1.პროექტის  დაგეგმვა                           
21.10.2023 წ

2.ბუნებაზე  დაკვირვება, თერმომეტრის გაცნობა,კედ. კალენდრის შევსება.

პროექტის მსვლელობაში
პირობითი ნიშნები და ამინდის თერმომეტრი.
3.სკოლის ეზოში  ხეებზე 
დაკვირვება და ფოთლების შეგროვება.ნატურ. ხატვა.
22.10 -23.10-24.10
ფოტოაპარატი

4.სტენდი ,,შემოდომის ფერები’'
25.10-28.10-. 29.-10.
ფოთლები, წებო ,მაკრატელი
სკოჩი.თაბახის ფურცლები.
5.მარადნწვანე და ფოთლოვანი მცენარეების გამორჩევა. ფოთლებით კომპოზიციების  შექმნა.
29.10.-30.10-.31.10
ფოთლები ,ფოტოაპარატი.
6.ფოთლებით აპლიკაციის
შექმნა,თხზულების წერა.

7.ბუკში მუშაობა. ხატვა ფერების შერევით,ახალი ფერების მიღება

8.პრეზენტაცია
ქართული,ბუნება,ხელოვნება;
4.11.-5.11.-6.10
                                                     
11.11.2013 წ.
                     
                               
12.11.2013წ.
                                                       
 რვეული, კალამი.                                                          
   ბუკი.                                                     
                                                         


საგანთა კავშირი:
ქართული,ბუნება,ხელოვნება
ისტი












პროექტის      შეფასება

კრიტერიუმი
კარგი
საშუალო
საშულო
შენიშვნა
პრობლემა.რამდენად  აქტუალურია და რამდენად ცხადად არის ეს დასაბუთებული.




მიზანი.რამდენად კონკრეტული, მიღწევადი, ნათელი და გაზომვადია.




ამოცანები.რამდენად შეესაბამება თითოეული ამოცანა პროექტის მიზანს.




განხორციელების გზები.რამდენად უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას,რამდენად რაციონალურია და პრაქტიკული,რამდენად რეალურია ვადები და არის თუ არა ფუნქციები განაწილებული ჯგუფის წევრებს შორის.                                                               




შედეგი.რამდენად  რეალურია აღნიშნული შედეგის მიღწევა და რამდენად შეესაბამება მიზანს.




რესურსები.რამდენად ზუსტად არის განსაზღვრული,რა არის საჭირო პროექტით გათვალისწინებული  საქმიანობებისათვის.                                      




დაზაინი.რამდენად  ლოგიკურად არის აგებული პროექტი (თანმიმდევრობა)
ლაკონური და მარტივი ენა.







************************************************************************************************************************
************************************************************************************************************************





პროექტი: ბარაქიანი შემოდგომა

 

პროექტის ხელმძღვანელი: ნანა კოლიაშვილი 






პროექტში მონაწილეობენ:        1–ლი  კლასის მოსწავლეები


პროექტის აქტუალობა/ რატომ არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?

პროექტი ხელსშეუწყობს მოსწავლეებს  ბუნებაში მიმდინარე ცვლილებებზე დაკვირვების უნარის განვითარებას, წელიწადის დროების შესწავლას ,ფერების აღქმას და თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას.


პროექტის მიზანი:   – ხელი შეუწყოს:

·        ბუნებასა და გარემოზე დაკვირვების, წელიწადის დროებზე მსჯელობის, ნამუშევრებისთვის ფორმატის შერჩევის, საკუთარ და სხვის ნამუშევრებზე აზრის გამოთქმის უნარ–ჩვევების განვითარებას.

·        ბუნებაში არსებულ ფერებსა და ფორმებზე მსჯელობის, მასალის შემოქმედებითად გამოყენების, პრაქტიკული  უნარ–ჩვევების განვითარებას.

·        მარტივი ინფორმაციის მოსმენას და ადეკვატურად აღქმას

·        ისტ–ით მარტივი ოპერაციების შესრულებას


მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეს შეუძლია:

·        ს.გ.I.2. ფერადი ქაღალდებით, მუყაოთი,ბუნებრივი მასალით ქმნის აპლიკაციას, კოლაჟს;

·        ს.გ.I.3. ამოიცნობს, ასახელებს და გამოსახავს ნამუშევარში ბუნებაში არსებულ ფერებსა და ფორმებს;

·        ს.გ.I.7. უზიარებს ამხანაგებს შთაბეჭდილებებს წარმოდგენილი ნამუშევრის შესახებ

·        ქართ.I.1.მოისმინოს და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია

·        ქართ.I.2.გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.

·        ისტ. I.1. მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან დაკავშირებულ ძირითად ცნებებსა და ოპერაციებს.

·        ბუნ.I.6. ლოკალური  გარემოს აღწერა

·        მუს.I.1.სიმღერა გუნდში და ინდივიდუალურად


პროექტზე მუშაობის ვადები:

დასაწყისი – 10.10 2013 წ–––––––––––   დასასრული    25. 10. 2013 წ.


საჭირო რესურსი:  ფერადი ფურცლები, ფოთლები, წებო, მაკრატელი, ხილი, ბოსტნეული, ბუკი, ფოტოაპარატი.


მასწავლებლები:       ნანა  კოლიაშვილი,  ქეთევან ელიკაშვილი





განსახორციელებელი ამოცანები:

განსახორციელებელი ღონისძიებები
       ვადა
          
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო რესურსი



1.      პროექტის დაგეგმვა
10.10. 2013 წ

2.      ამინდზე დაკვირვება
პროექტის განმავლობაში
ფერადი ფურცლებით დამზადებული პირობითი ნიშნები
3.      ფოთლების შეგროვება სკოლის ეზოში და სახლებში

11.10 – 12.10. – 13. 10.
ფოთლები, ფოტოაპარატი
4.      შეგროვილი ბუნებრივი მასალით აპლიკაციების შექმნა


15.10. 2013 წ.
თაბახის ფურცლები, წებო, მაკრატელი,ფოთლები



5.      ხატვა „ შემოდგომა“,
ფერადი ქაღალდებით და პლასტილინით აპლიკაცია „ფოთოლცვენა“ – დამზადება

16. 10 ––17/10
თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები, პლასტილინი
6.      შემოდგომის კუთხის მოწყობა
 18.10
ხილი, ბოსტნეული,ფოთლები კალათები,
7.      აპლიკაცია– ხე ყვითელი ფოთლებით

21.10

ხის ტოტი, ყვითელი ფურცლები, წებო, მაკრატელი
8.      შემოდგომაზე სიმღერის და ლექსების შესწავლა

15.10 – 24.10
პიანინო
9.      პრეზენტაცია
25.10

10.  შეგროვილი ფოტომასალით კედლის გაზეთის გამოშვება

31.10 ––  4.11

პროექტის მიმდინარეობისას გადაღებული ფოტოები



საგნებთან კავშირი:       ქართული ენა, ბუნება, ხელოვნება, მუსიკა












        მასწავლებელთა  ურთიერთდაკვირვების  ფორმა

დამკვირვებლის  კომენტარები:
საგანი და კლასი:  ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
თარიღი:   ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
მოსწავლეთა რაოდენობა:  –––––––––––––––––––––––––––––––––––––
დამკვირვებელი:   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
 მიმართულება
კომენტარები
ორგანიზება მიზნები და ამოცანები ეფექტურადაა ჩამოყალიბებული,პროექტიორგანიზებულადაა აგებული,ინსტრუქციები ნათლადაა ჩამოყალიბებული

პრეზენტაცია ინფორმაცია ნათლადაა წარმოდგენილი, დაკავშირებულია მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნასთან, მიზნებსა და ამოცანებთან

სასწავლო მიდგომა და მასალები სწავლების მეთოდები და შესაბამისობა მოსწავლეების საჭიროებებთნ. სასწავლო აქტივობების სახეები. მოსწავლეთა წახალისება, შეფასების მეთოდები


პროექტის რა ნაწილი იყო ეფექტური?   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
რჩევები:   ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––



****************************************************************************************************************
***************************************************************************************************************





შემოდგომა ჩემს სოფელში

პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი მახანაშვილი


ვის შემოაქვს პროექტის განხორციელების იდეა?

პროექტის განხორციელების იდეა გაჩნდა ქართული ენის გაკვეთილზე, როცა ერთ-ერთმა მოსწავლემ იკითხა ,,რთველი რა არის, მასწავლებელო?“-

აქტუალურად მიმაჩნია თუ  არა   იდეა  და რატომ?

იდეა აქტუალურია,რადგანაც პროექტის დასასრულს მოსწავლეებს ექნებათ კონკრეტული წარმოდგენა შემოდგომაზე,წელიწადის ამ დროსთვის დამახასიათებელ ამინდსა და ბუნების ცვლილებაზე, შრომით საქმიანობაზე. ამით უყალიბდებათ წარმოდგენა ლოკალურ  გარემოზე, ისწავლიან ტრადიციების პატივისცემას.




პროექტში მონაწილენი :
ძევერის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეები

 დასაწყისი:
07.10.2013



დასასრული:
31.10.2013

რესურსები:
საწერი და სახატავი ფურცლები,შემოდგომის ფოთლები, წებო, მაკრატელი,ფერადი ფურცლები, ფერადი მუყაო, დიდი ზომის ფურცლები, სკოჩი, ჭიკარტი, ფაილები, ფლომასტერები და ფერადი ფანქრები, მარკერები,ინტერნეტი, ენციკლოპედია, ლექსიკონი,ფოტოაპარატი, ბუკები, ხილი,ინვენტარი შემოდგომის კუთხეების მოსაწყობად:კალათები, ხახლები,ხე და ა.შ.



მიზანი:


  •          შემოდგომისთვის დამახასიათებელი მოვლენების გაცნობა
  •     შემოდგომასთან დაკავშირებული ძველი ტრადიციებისა და წეს-ჩვეულებების  გაცნობა და გააზრება
  •   თანამშრომლობისა და მარტივი შრომითი  საქმიანობის უნარ–ჩვევების ფორმირება
  •         მოსწავლეებში კვლევა-ძიების, მხატვრულ-შემოქმედებითი უნარების განვითარება
  •          უფროსების დახმარებით,კომუნიკაციის საშუალებების გამოყენებით ინფორმაციის მოპოვება;
  •        ისტ ტექნოლოგიების გამოყენება.  



არსებული მდგომარეობა:


მოსწავლეებს:
 )უჭირთ შემოდგომისათვის დამახასიათებელ ბუნების ცვლილებაზე,საქმიანობაზე საუბარი.

)მოსწავლეთა უმრავლესობას არ მიუღიათ საშემოდგომო საქმიანობაში მონაწილეობა.

) არ იცნობენ წელიწადის ამ დროსთან დაკავშირებულ ტრადიციებს. 

განსახორციელებელი ამოცანები:

  1.     როექტის სამუშაო გეგმის ერთობლივად შედგენა; 07.10.2013   
  2.  ჯგუფების შექმნა და დავალებების განაწილება; 08.10.2013 
  3. 1-ლი ჯგუფი __აღწერონ შემოდგომის შემოსვლა თავიანთ სოფლებში.დააკვირდნენთუ როგორ იცვლის სახეს ბუნებაროგორ იცვლება კლიმატი მათ მხარეში,   რა ბუნებრივი მოვლენები  მოყვება შემოდგომის დადგომას.დაამზადონ ჰერბარიუმი,შექმნან  ნახატები შთაბეჭდილებებით.
  4. მე-2   ჯგუფი __ დაკვირვება მცენარეებზე, ფოთლოვან და წიწვოვან ხეებზე.
  5. მე-3   ჯგუფი __ინფორმაციის მოძიება ცხოველებზე, ფრინველებზე, მწერებზე,როგორ ემზადებიან ზამთრისათვის.
  6. აგრეთვე: ინტერვიუების  აღება ბებიებისაგან და ბაბუებისაგან  იმის შესახებთუ რა იციან მათ სოფელში საშემოდგომო საქმიანობებთან დაკავშირებული ტრადიციების შესახებ,
  7. ჯგუფური სამუშაოები: 08.10.2013__21.10.2013
  8.       ,,შემოდგომაა, ფოთოლცვენაა...“___ფოთლების შეგროვება და კომპოზიციების შექმნა; 14.10.2013__15.10.2013  
  9. ბავშვები__მოსავლის აღების უშუალო მონაწილენი;  07.10.2013__21.10.2013
  10. ვხატავთ შემოდგომას...,,რა კარგია შემოდგომა“; 21.10.2013_22.10.2013
  11.   შემოდგომის შესაფერი საკლასო გარემოს შექმნა; 14.10.2013
  12.   ინტერვიუ უფროსებისგან და კედლის ფოტო-გაზეთის გამოშვება;22.10.2013__28.10.2013   
  13. პრეზენტაციის მომზადება; 29.10.2013__30.10.2013
  14. პროექტის პრეზენტაცია.  31.10.2013

შედეგი:

ბუნ.II.4. მოსწავლეს შეუძლია სეზონური მოვლენების დახასიათება;
ბუნ.II.6.მოსწავლეს შეუძლია ამინდის კომპონენტების აღწერა და დახასიათება;
ბუნ.II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
ქართ.2.11.მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულობის ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.
ს.გ.2.2.მოსწავლე აკვირდება გარემოში სხვადასხვა ფერს და ფორმას და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში
აგრეთვე: მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება.


შეფასება:
 დაკვირვება;
შუალედური შეფასება
·         შეფასების სქემა:

Ø  მოსწავლეებისათვის;

Ø  მშობლებისათვის;

Ø  სკოლის დირექციისათვის;

Ø  კოლეგებისათვის.


   

·     
1.    პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:


პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
შუალედური მონიტორინგი
პროექტის ხელმძღვანელის მიერ
21.10.2013
დაკვირვება, მოსწავლეთა გამოკითხვა
საბოლოო შეფასება
პროექტის ხელმძღვანელის,
მშობლების, მოსწავლეების, კოლეგების, დირექციის.
30.10.2013

31.10.2013
30.10.2013
31.10.2013
31.10.2013
შეფასების რუბრიკა,
კითხვარი
 

 


პროექტის შეფასების კითხვარი მოსწავლეებისათვის

პროექტის დასახელება:  შემოდგომა ჩემს სოფელში

პროექტზე მუშაობის ვადები: 07.10.2013-31.10.2013

ჯგუფი:

საყვარელო მოსწავლეებო

იმისათვის, რომ მომავალში პროექტზე მუშაობა გავაუმჯობესოთ, ჩემი დიდი სურვილია გავარკვიო, როგორ შეაფასებდით მას.

1.      როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, ამ პროექტზე მუშაობით შენ რაიმე  ახალი ისწავლე?

ა) მე ძალიან ბევრი ახალი ვისწავლე;

ბ) მე ახალი ვისწავლე;

გ) მე ნაკლებად ვისწავლე ახალი;

დ) მე არაფერი მისწავლია ახალი.





2.      როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა ამ პროექტზე მუშაობით შენს ჯგუფის წევრებთან ურთიერთობა როგორ შეიცვალა

ა) ბევრად უკეთესი;

ბ) უკეთესი;

ბ) დარჩა ისეთივე როგორიც იყო;

დ) ურთიერთობა გაუარესდა;



3.      შენთვის ნათელი იყო, საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განსახორციელებლად და  შედეგის მისაღწევად?

ა) სრულიად ნათელი იყო;

ბ) ძირითადად ნათელი იყო;

გ) ნაკლებად იყო ნათელი;

დ) სრულიად გაურვეველი იყო.



4.      „მასწავლებელმამიჩვენა გზა, როგორუნდა მემუშავა პროექტზე“

ა) სრულიად ვეთანხმები;

ბ) ვეთანხმები;

გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;

დ) არ ვეთანხმები.



5.      „როდესაც მე მხარში დგომა მჭირდებოდა, მასწავლებელი ყოველთვის ჩემს გვერდით იყო“

ა) სრულიად ვეთანხმები;

ბ) ვეთანხმები;

გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;

დ) არ ვეთანხმები.



6.      ჩვენი პროექტის შედეგებით კმაყოფილი ვარ.

) სრულიად ვეთანხმები;

) ვეთანხმები;

) ნაწილობრივ ვეთანხმები;

) არ ვეთანხმები.

7.      განსაკუთრებით რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?

შექება:-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



კრიტიკა:---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



დიდი მადლობა დახმარებისთვის






პროექტის შეფასების კითხვარი მშობლებისათვის




პროექტის დასახელება:  შემოდგომა ჩემს სოფელში

პროექტზე მუშაობის ვადები: 07.10.2013- 31.10.2013

პატივცემულო მშობლებო,

იმისათვის, რომ მომავალში პროექტზე მუშაობა გავაუმჯობესოთ, ჩემი დიდი სურვილია გავარკვიო, როგორ შეაფასებდით მას.





1.      იყო თუ არა საინტერესო თქვენი შვილისთვის პროექტზე მუშაობა? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



2.      როგორ თვლით, რა შესძინა პროექტმა თქვენს შვილს? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



3.      განსაკუთრებით რას შეაქებდით ან გააკრიტიკებდით პროექტში?

შექება:-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

კრიტიკა:---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



გმადლობთ დახმარებისათვის!









პროექტის ,,შემოდგომა ჩემს სოფელში“ პრეზენტაზია





Комментариев нет: